Search
Działalność | Oferta | FT5 – ŁOŚ

FT5 – ŁOŚ

Bezzałogowa Platforma Powietrzna



Krótki opis

Łoś to bezzałogowa platforma powietrzna o kategorii taktycznej krótkiego zasięgu, dedykowana do realizacji misji wymagających niezawodności i długotrwałego lotu. Wyposażony w dwa silniki spalinowe zintegrowane z generatorami elektrycznymi do zasilania systemów pokładowych. Przenośna konstrukcja pozwala na transport systemu w dowolne miejsce. Standardowe wyposażenie w głowicę obserwacyjną wyposażoną w kamery światła dziennego i termowizyjną, może być modyfikowane w zależności od potrzeb i przeznaczenia. Łoś może przebywać w powietrzu przez 12 godzin. Dane zbierane podczas lotu są przekazywane w czasie rzeczywistym, zachowując wysoką jakość obrazu. Modułowa konstrukcja ułatwia transport. Gotowość do startu osiągana jest ciągu ok 30 minut. Zastosowana technologia zapewnia w pełni autonomiczny start oraz lądowanie. Start odbywa się za pomocą ergonomicznej i mobilnej rampy startowej. Lądowanie w trybie szybowcowym jest możliwe w terenie przygodnym, bez konieczności wykorzystania infrastruktury lotniska. Łoś został doceniony przez ekspertów poprzez przyznanie nagrody Defender.

Łoś jest platformą nośną, standardowo wyposażoną w głowice optoelektroniczne (obserwacyjne), lekkie systemy rozpoznania radioelektronicznego i sensory rozpoznawania skażeń. Dwie kamery w głowicy (kamera światła dziennego oraz termowizyjna) umożliwiają obserwację terenu w dwóch zakresach pasma. Łoś posiada możliwość integracji z lekkim uzbrojeniem precyzyjnym, lekkimi systemami rozpoznania radioelektronicznego COMINT/ELINT i sensorami rozpoznawania skażeń. W zależności od zastosowania istnieje możliwość modyfikacji wyposażenia systemu zgodnie z indywidualnymi potrzebami.


Funkcjonalność

  • Długotrwały lot do 12 godzin.
  • Zwiększona niezawodność i bezpieczeństwo poprzez zastosowanie dwóch silników spalinowych.
  • Zasięg łączności radiowej do 180 km LOS.
  • Prosta eksploatacja, obsługa i logistyka.
  • Modułowa konstrukcja ułatwia transport złożonego systemu w dowolne miejsce.
  • Możliwość modyfikacji sensorów i wyposażenia.
  • Przenoszenie uzbrojenia oraz wyposażenia w dodatkowe sensory.
  • Możliwość przenoszenia ładunku użytecznego do 30 kg w tym paliwa.
  • Możliwość prowadzenia obserwacji oraz śledzenia obiektu z dużej odległości.
  • Przesyłanie danych podczas trwania lotu w czasie rzeczywistym.
  • Zapewnienie wysokiej jakości obrazu.
  • Precyzyjny laserowy pomiar odległości od obiektów.
  • Wykrywanie człowieka z odległości 5 km i rozpoznanie z odległości 3 km.
  • Możliwość wcześniejszego zaprogramowania trasy oraz zmiany trasy w trakcie lotu.
  • Możliwość sterowania systemem z dwóch oddzielnych stacji kontroli lotów GCS.
  • Cyfrowe łącze do dwukierunkowej transmisji sterowania, danych i wideo.
  • Odbiór sygnału wideo oraz przekazywanie danych telemetrycznych do naziemnej stacji kontroli lotów GCS (poprzez Stację Nadawczo – Odbiorczą) w czasie rzeczywistym.
  • System łączności pracujący w paśmie C (NATO).
  • Szyfrowany przesył danych.
  • Możliwość przejęcia kontroli nad platformą ze stacji wysuniętej zwiększając praktyczny zasięg operacyjny.
  • W pełni autonomiczny start oraz lądowanie na ograniczonej powierzchni 50 m x 50 m.
  • Start i lądowanie poza lotniskiem terenie przygodnym.
  • Lądowanie z dokładnością do 50 m.
  • Dowolność montażu rampy startowej (możliwość zabudowania lub ciągnienia za pojazdem).
  • Czas niezbędny na złożenie systemu do 30 min.
  • Obsługa systemu przez cztery osoby.


Tryby lotu:

  • Autonomiczny lot po ustalonej trasie, możliwość zmiany trasy w trakcie lotu.,
  • Lot według określonej trasy nawet poza zasięgiem radiowym.,
  • Lot do punktu o określonych współrzędnych.,
  • Krążenie wokół wskazanego obiektu.,
  • Podążanie w kierunku wskazanym przez głowicę obserwacyjną.,
  • Ręczne sterowanie lotem ze stacji operatora.,
  • Automatyczne utrzymywanie obserwowanego obiektu w kadrze.,
  • Automatyczny tryb lotu konwojowania (z mobilną stacją nadawczo-odbiorczą).,
  • Określanie współrzędnych obserwowanych obiektów i przekazywanie ich do systemu kierowania ogniem SKO lub systemu zarządzania polem walki BMS.,
  • W przypadku utraty łączności automatyczny powrót do miejsca, w którym ostatnio nawiązana była łączność lub automatyczne lądowanie we wcześniej ustalonym punkcie.,
  • Zmiana parametrów trasy podczas lotu.,
  • Zaawansowane systemy poprawiające bezpieczeństwo lotu.,
  • Start za pomocą mobilnej rampy startowej.,
  • Bezpieczny system lądowania platformy możliwy dzięki metodzie ochrony głowicy obserwacyjnej.,
  • Lądowanie w trybie szybowcowym z możliwością skrócenia dobiegu po przyziemieniu.,


Specyfikacja platformy Łoś

  • Klasa taktyczna, krótkiego zasięgu
  • Rozpiętość skrzydeł 6,4 m
  • Długość 3,1 m
  • Masa własna 55 kg
  • Maksymalna masa startowa 85 kg
  • Prędkość minimalna 76 km/h
  • Prędkość maksymalna 180 km/h
  • Napęd spalinowy
  • Pułap lotu 5000 m AMSL
  • Czas lotu 12 godzin

Copyright © 2012 Flytronic. All rights reserved.