Search
Działalność | Oferta | Manta LE

Manta LE

Samolot bezzałogowy Manta LE


Krótki opis

Manta LE to bezzałogowy system powietrzny klasy taktycznej krótkiego zasięgu. Start odbywa się w sposób tradycyjny z wykorzystaniem trójpunktowego podwozia chowanego. W porównaniu do Manty VTOL czas lotu został wydłużony do 12 godzin. Lekka konstrukcja jest wykonana z nowoczesnych materiałów kompozytowych, zapewniając uzyskanie niskiej masy samolotu. Dane zbierane podczas lotu są przekazywane w czasie rzeczywistym, zachowując wysoką jakość obrazu. Bezpieczeństwo transmisji danych jest zapewnione poprzez radiolinię z wbudowanym modułem szyfrującym.

Modułowa konstrukcja samolotu Manta LE ułatwia transport w dowolne miejsce. Gotowość do startu osiągana jest w ciągu ok. 30 minut. Zastosowana technologia zapewnia w pełni autonomiczny start oraz lądowanie z pasa o długości 150m. Wysokiej jakości dane video i dane telemetryczne są przekazywane w czasie rzeczywistym przez cyfrowa radiolinię. Kontrola nad samolotem odbywa się przez stację kontroli lotów. Dostęp do danych odbywa się z dedykowanych stanowisk operatorów. Manta LE jest wyposażona w napęd hybrydowy. Standardy bezpieczeństwa przesyłanych danych są zagwarantowane zaawansowana radiolinię z wbudowanym modułem szyfrującym. Standardowe wyposażenie, może być modyfikowane w zależności od potrzeb i przeznaczenia.


Funkcjonalność

  • Nowoczesne materiały użyte do konstrukcji samolotu.
  • Możliwość przenoszenia zarówno sensorów jak uzbrojenia.
  • Chowane podwozie.
  • Wysoka doskonałość aerodynamiczna.
  • Możliwość wcześniejszego zaprogramowania trasy oraz zmiany trasy w trakcie lotu.
  • Możliwość sterowania systemem z dwóch oddzielnych stacji kontroli lotów LGCS.
  • Cyfrowe łącze do dwukierunkowej transmisji sterowania, danych i wideo.
  • Odbiór sygnału wideo oraz przekazywanie danych telemetrycznych do naziemnej stacji kontroli lotów LGCS (poprzez Stację Nadawczo – Odbiorczą) w czasie rzeczywistym.
  • Przystosowany do działania bez nawigacji satelitarnej
  • System łączności pracujący w paśmie C (NATO).
  • Obsługa systemu przez dwóch operatorów.
  • Hybrydowy napęd platformy latającej.


Tryby lotu:

  • W pełni autonomiczny start oraz lądowanie.
  • Start i lądowanie z pasa o długości 150m.
  • Lot po ustalonej trasie, możliwość zmiany trasy w trakcie lotu.
  • Lot do punktu o określonych współrzędnych.
  • Krążenie wokół wskazanego obiektu.
  • Podążanie w kierunku wskazanym przez głowicę obserwacyjną.
  • Ręczne sterowanie lotem ze stacji operatora.
  • Automatyczne utrzymywanie obserwowanego obiektu w kadrze.
  • Automatyczny tryb lotu konwojowania (z mobilną stacją nadawczo-odbiorczą).
  • Lot autonomiczny według określonej trasy nawet poza zasięgiem radiowym.
  • W przypadku utraty łączności automatyczny powrót do miejsca, w którym ostatnio nawiązana była łączność lub automatyczne lądowanie we wcześniej ustalonym punkcie.
  • Zmiana parametrów trasy podczas lotu.
  • Możliwość rejestracji obrazu wideo i informacji o locie na dysku twardym komputera, łącznie z danymi telemetrycznymi (wysokość lotu, prędkość transmisji danych, czas i współrzędne bieżącego widoku).
  • Zaawansowane systemy poprawiające bezpieczeństwo lotu: system antykorkociągowy, system zapobiegający oblodzeniu rurki Prandla.


Specyfikacja platformy Manta LE

  • Klasa taktyczna krótkiego zasięgu
  • Rozpiętość skrzydeł 6,6 m
  • Długość 3,3 m
  • Masa własna 70 kg
  • Maksymalna masa startowa 140 kg
  • Prędkość maksymalna 160 km/h
  • Napęd hybrydowy


Opcje wyposażenia

  • Głowica specjalizowana GS3-HD
  • Głowica specjalizowana GS3-IR
  • Głowica specjalizowana GS30
  • Głowica uniwersalna HD GS4


Bezzałogowy system Manta LE Na bezzałogowy system Manta LE składają się:

  • Bezzałogowy samolot Manta LE.
  • Moduły sensorów.
  • Głowica obserwacyjna.
  • Systemy antenowe.
  • Naziemna stacja kontroli lotu NSK.
  • Stacja analizy danych.
  • Przenośny terminal wideo RVT.
  • Trenażer ze zdolnością do syntetyzowania wideo.


Copyright © 2012 Flytronic. All rights reserved.